557 Happy customers 42 IT/Business specialists

Spara tid - tjäna pengar!

Tagwise + Traze – Smarta lösningar för butik och lager
På Tagwise är vi stolta över vårt samarbete med Traze , en innovativ aktör inom RFID-baserade lösningar för detaljhandeln. Tillsammans kombinerar vi vår expertis inom AutoID/RFID med Traze’s moderna system för inventering, orderplock och varuhantering.

Genom samarbetet kan vi erbjuda butiker och kedjor en helhetslösning som gör lager- och butiksdriften enklare, snabbare och mer exakt – från mottagning av varor till inventering och försäljning. Målet är tydligt: effektivare processer, mer tid för kunderna och bättre kontroll över varulagret.

"TRAZE är enkel att ta i bruk. Jag gör inventeringen själv. RFID hjälper oss att ha korrekt varulager och översikt."

Kristian, Anton Sport, Kolbotn

"Inventering med TRAZE är roligt. En person inventerar hela butiken och lagret i källaren på en timme. Fantastiskt att den visar avvikelser direkt på displayen."

Heidi, GANT, Sandvika Storsenter

Inventering

Designad för att hantera inventering i fackhandel med användning av RFID-teknologi. Med RFID kan inventering genomföras på en bråkdel av tiden jämfört med skanning av streckkoder. Vår lösning är unik eftersom vi har kontroll på butikens RFID-taggar. Det innebär att vi hanterar RFID-märkning hos producent, centralt hos grossist eller i butik.

Orderplock

Plock av e-handelsordrar tar ofta mycket tid och är en oöverskådlig process i butik. Traze hanterar plock mycket effektivt. Lösningen stöder traditionellt plock per kundorder. Vi rekommenderar dock att samla plock av flera ordrar för att spara steg i plockprocessen. När varorna är plockade är det effektivt att fördela dem till varje enskild kund. Hittar du inte en vara? Använder du RFID spårar systemet upp varan och visar dig var den finns.

Varor i butik

För butiker med volymvaror som finns både i butik och på lager har Traze en fantastisk lösning för att fylla på varor som finns på lager, men där det är tomt eller nästan tomt i butik. Detta ger rätt varutryck i butik och ökad omsättning eftersom ingen kund upplever att storleken inte är tillgänglig.

Varuhantering

Traze innehåller stöd för alla nödvändiga varuhanteringsprocesser i butik: Varumottag, varuöverföring mellan butiker och leverantörsretur. Dessa fungerar effektivt oavsett om butiken använder RFID eller vanlig lagerstyrning med streckkod. Vi visar dig vår teknologi med dina data – ta kontakt eller prova själv!

Våra styrkor

  • - Vi har mer än 40 års erfarenhet av butik, butiksdata och ERP-kompetens i olika Nordiska kedjor.

  • - Inga tunga integrationer: Traze anpassar sig till kedjans butiksdata eller ERP-system.

  • - Mycket användarvänlig lösning med framtidsinriktad design och modern utvecklingsplattform.

  • - Lösningen är utvecklad med utgångspunkt i dagens fokus på effektiv och strukturerad drift inom detaljhandeln.


Kunder

  • - Ökat fokus på kunden i butik, mindre tidsåtgång på interna processer
  • - Korrekt lagerstatus och rätt sortiment ger nöjda och köpvilliga kunder
  • - Övertyga kunden med alla varianter och storlekar tillgängliga i butiken
  • - Exakt lager och tillgänglighet visas i webbutik

Enkelt

  • - Ingen utbildning eller förkunskap nödvändig för personal eller administratörer
  • - Alla funktioner är byggda med fokus på ett enkelt användargränssnitt
  • - Inga krav på infrastruktur
  • - Lösningen fungerar lika bra på mobilnät som med wifi
  • - Molnbaserad lösning på Android och iOS-plattform
  • - Lösningen hanterar RFID och streckkod/QR-skanning. Skanning via streckkod/QR fungerar antingen med ansluten skanner eller mobilkamera

Personal

  • - Enkelt att lära sig och förstå
  • - Mycket effektiva arbetsprocesser
  • - Inventering av varumärken eller andra grupperingar görs på några minuter med RFID
  • - Lösningen hanterar rullande inventering. Det gör att personal inte behöver arbeta utanför öppettid i samband med varuhantering
  • - Effektiv varuhantering ger mer tid till försäljningsökande aktiviteter
  • - RFID är roligt att arbeta med